Over Museum2Go

Hoe werkt het?

Vul jouw voorkeuren in

Selecteer de plaats waar je heen wilt, wat je interessant vindt en wanneer je wilt gaan, zodat wij jou perfecte suggesties kunnen doen die precies bij jou passen.

Laat je verrassen

Gebaseerd op jouw voorkeuren, bieden wij jou leuke musea aan in de door jouw gekozen plaats. Je kan meer informatie vinden over de musea en filmpjes over de musea bekijken. En dat is niet alles, we bieden jou daarna nog andere leuke (culturele) activiteiten aan. Selecteer wat je wilt doen en stel jouw perfecte 'dagje uit' samen!

Deel het met je vrienden

Heb jij een 'dagje uit' helemaal samengesteld? Geef je 'dagje uit' een naam en deel deze met je vrienden, zodat zij ook kunnen bekijken wat jullie die dag gaan doen!

Registreer je zodat je je 'dagje uit' bewaart en op een later moment terug kunt vinden.

Over Museum2Go
Museum2Go is een nieuwe (mobiele) website die je inspireert, stimuleert en helpt om een cultureel dagje uit te plannen met keuze uit alle Nederlandse musea. De Museum2Go website werkt eenvoudig en intuïtief. Je krijgt musea voorgesteld op basis van door jou opgegeven interesses. Daarnaast krijg je suggesties over welke musea mogelijk nog meer interessant zijn. Ook krijg je suggesties over wat nog meer te doen is in de omgeving: lekker lunchen, mooi park, bezienswaardigheden, etc. Wanneer je een leuk dagje uit hebt samengesteld kan je via social media of via whatsapp anderen uitnodigen om mee te gaan. Museum2Go gaat over inspiratie, ontdekkingen en gemak. Uiteraard kan je je opgeven voor de nieuwsbrief en je kan ons volgen op Facebook en Instagram. Zo blijf je goed op hoogte en krijg je leuke, inspirerende ideeën om te gaan doen. Museum2Go is een initiatief van MuseumTV.

Over MuseumTV
MuseumTV is hét videoplatform dat kunst, cultuur en design tot leven brengt. We vertellen je wat er achter de schermen van jouw favoriete museum gebeurt. Onze presentators geven een kijkje in het leven van de kunstenaar. En de curatoren nemen je mee de diepte in tijdens rijke achtergrondverhalen over een tentoonstelling. De prachtige collectie video tentoonstellingen van MuseumTV omvat meer dan 300 video’s, mini-documentaires en korte, krachtige art bites van toonaangevende musea en kunstinstellingen. Elke maand vind je op MuseumTV nieuwe video’s van tentoonstellingen en collecties. Je kan je natuurlijk ook bij MuseumTV opgeven voor de nieuwsbrief en je kan ons volgen op Facebook en Instagram. Zo blijf je goed op hoogte van het museale aanbod en ben je als eerste geïnformeerd over de nieuwste video’s.