Beeld en Geluid Den Haag

Museumweken

Beeld en Geluid Den Haag

Beeld en Geluid Den Haag is een modern museum waar media centraal staat.

Media? We leven er in! Iedereen is 24/7 consument, gebruiker, deelnemer, onderwerp of maker van media. Het snappen van dit medium is tegenwoordig net zo belangrijk als leren lezen en schrijven. Je ontdekt welke rollen journalisten, politici en wijzelf hebben, hoe je de aandacht trekt en hoe onze werkelijkheid ‘gekleurd’ wordt door mensen die dit het beste doen. In ons museum kom je door middel van spellen, tests en voorbeelden alles te weten over media. Herken jij fake news? Waar liggen jouw grenzen als het op humor aankomt? En hoe goed zijn Hagenaars in het trekken van de aandacht in de media? Je ontdekt het allemaal!

In het museum leer je bewuster een weg te vinden in het medialandschap en brengen we je aan het lachen, denken én aan het twijfelen. Ons museum is geschikt voor iedereen vanaf 12 jaar. Voor kinderen tussen 8 en 12 jaar is er een speciale familieroute.

Wisseltentoonstellingen

Het museum heeft regelmatig nieuwe tentoonstellingen. Zo kan je jaarlijks de World Press tentoonstelling bekijken, maar ook voegen ze ieder jaar hier een extra tentoonstelling aan toe. In 2021 is dat de tentoonstelling ‘Noorderlicht Internationaal Fotofestival’.

Wissel AH vouchers in

Profiteer nu van de AH actie en ontvang 30% korting op jouw tickets.